Marketingul pentru cabinetele veterinare - curs 1

  • Nivel: Incepator
  • Durata:
Certificat:

Pentru a obține certificatul este necesar să parcurgeți toate lecțiile și să finalizați testul in proportie de 70%

Marketingul pentru cabinetele veterinare - curs 1

Cuprins

Parcurse/Citite
Nivel

Descriere

Acest curs este o introducere in marketingul serviciilor veterinare. Informatiile prezentate in curs sunt o sinteza din marketingul serviciilor. Nu sunt o adaptare la medicina veterinara. Sunt realizate dupa ani de studii și analize asupra pietei veterinare, dupa realizarea și aplicarea unor programe specifice. Astfel concluziile adunate de-a lungul timplui sunt sintetizate in acest curs de baza. Parcurgerea acestui curs nu va va transforma intr-un expert de marketing care de a doua zi va dubla profiturile cabinetului. In schimb veti obtine informatii pretioase pentru a intelege cum trebuie sa actionati pentru a schimba ceva in viata afacerii dvs. Incerc sa convertesc marketingul intr-un limbaj cunoscut de medicii veterinari. Cu exemple si studii de caz specifice cabinetelor veterinare, cu exemplificari din experienta proprie. Astfel veti dobandi limbajul si informatiile necesare daca doriti sa continuati studiul marketingului si cautati solutii pentru cresterea profitului in cabinetul dvs. Este un inceput. Vom continua prin dezvoltarea de cursuri de marketing si aplicatii practice care sa va ajute in mod direct afacerea. Dar sa incepem cu inceputul. Acesta este primul pas in descifrarea afacerii dumneavoastra din perspectiva stiintifica.

Pentru a va imagina ce scriu în acest curs va propun un mic exercițiu. Ce înțelegeți dumneavoastră prin valoarea unui serviciu veterinar? Încercați sa răspundeți la acesta întrebare luând o foaie de hârtie și scriind o fraza. Nu pierdeți decât 5 minute împreună cu mine acum. Deci luați o foaie de hârtie și scrieți direct răspunsul Dvs cât mai simplu la întrebarea: „Care este valoarea celui mai important serviciului medical veterinar oferit de mine?" După modelul : "cel mai important serviciu medical veterinar oferit în cabinetul meu este...... 

Acum, după ce ati scris, sa analizam răspunsul prin cei patru factori esențiali ai valorii:

  1. Ceea ce ati scris poate fi considerat de UTILITATE, satisface o nevoie, o trebuinta a cuiva? Puteti sa scrieti pe aceasi foaie dovada exacta a acestei „utilitati“. Nu cum o vedeti dvs ci cum o percepe clientul?
  2. Ceea ce ati scris poate fi inclus intr-o zona de RARITATE? Este ușor de găsit ceea ce oferiți Dvs ? Este facil pentru clienți sa aleagă și de la alții ceea ce oferiți? Puteti sa scrieti cu o mica dovada care este nivelul de raritate?
  3. Ceea ce oferiți este DORIT? acel serviciu provoacă o anumită satisfacție clientului după ce îl primește. Gândiți-vă ca va duceți la coafor și ii prezentați frizerului o anumită coafura. El o face identic ca cea din imagine și constatați ca va prinde extraordinar de bine. Deci ati dorit ceva și ati primit ce ati dorit. Clienții dvs primesc ce și-au dorit? Sunteți convins ca asta și-au dorit? Aveți vreo dovada?
  4. Ceea ce ati scris poate FI PLATIT. Clienții au PUTEREA DE CUMPARARE de a achita în numerar ceea ce ati scris Dvs în răspuns? Dacă da aveți un argument real cum ar fi incazarile zilnice privind acel „ceva“? Va mulțumesc acele încasări? Sunt suficiente și profitabile? 

Acesta este marketingul despre care am scris în acest curs. Sa începem cu inceputul pentru a clarifica la ce este bun marketingul pentru un cabinet veterinar. 

Lector

Vieru Iulian

Studii și Activitatea stiintifica

  • 1995: Absolvent FMV Ion Ionescu de la Brad, Iasi
  • 1996 - 1998: World Learning prin programul USAID - Managementul si marketingul organizatiilor, Managementul financiar, Planificarea si managementul proiectelor, Advocacy
  • 2000: Medic Primar Veterinar
  • 2005: Marketing si management in industria alimentara - - postuniversitara - Academia Romana, Universitatea Agronomica si de Medicina Veterinara Ion Ionescu de la Brad
  • 2009: Formator de formatori - Ministerul Muncii Familiei si Egalitati de Sanse / Ministerul Educatiei si Tineretului
  • 2021: Master Managementul Organizatiilor UAIC - FEAA.

 Activitatea profesionala ca medic veterinar

  • 1995 - 1997: Medic veterinar sef circumscriptie - DSV Iasi – Circumscriptia Prisecani
  • 1997 - 2006: Consilier principal - DSV Iasi – Politia Sanitara Veterinara
  • 2001 - 2008: Asociat CSV concesionata Cotnari, Iasi.
  • 2006 – 2009: Consilier superior - DSVSA Iasi – Sanatatea animalelor
  • 2009 - 2018: Consilier superior - DSVSA Iasi – Igiena si Siguranta Alimentelor
  • 2019 - prezent: Medic veterinar oficial - consilier superior CSVSAO Pacurari - DSVSA Iasi

 Alte activități

  • 1993 - 1995: Presedinte - Liga Studentilor din Facultatea de Medicina Veterinara Iasi/ Liga Studentilor din Universitatea Agronomica / Vicepresedinte - Liga studentilor din Centrul Universitar Iasi
  • 1994 – 2000: Presedinte – Fondator - Fundatia Satul Romanesc
  • 2000 - 2009: Presedinte - Fondator - Institutul pentru Dezvoltare Comunitara
  • 2009: Initiatorul si Fondator Patronatul Medicilor Veterinari Privati din Romania
  • 2009: Fondator Revista Veterinarul
  • 2009: Fondator - Asociatia Euroveterinarian
  • 2019: Fondator - Asociatia Veterinarul

Am avut sansa de a face in viata ceea ce ma pasioneaza. Medicina veterinara, managementul si marketingul sunt adevarate pasiuni pentru mine. In cei peste 25 de ani de activitate am avut ocazia să parcurg aproape toate formele de manifestare a medicinii veterinare. Am lucrat in mai multe cabinete medicale, cu animale de ferma, dar si cu animale de companie, am lucrat în inspectie si controlul veterinar, am lucrat in expertiza sanitara veterinara a alimentelor. Astfel am invatat din toate zone ale medicinii veterinare experimentand cam tot ce poate experimenta un medic veterinar intr-o profesie. Separat, am studiat intens si inca mai studiez managementul si marketingul. Este a doua mea profesie. Am inceput studiul la o universitate privata, Universitatea Mihai Eminescu, in management si drept. Am terminat studiile o data cu desfiintarea universitatii. Se cheama ghinion, daca as fi dorit o diploma. De aceea nici nu o mentionez in CV. Asta nu inseamna ca nu am continuat sa studiez si independent dar si in cadrul unor programe specializate sustinute de Guvernul SUA sau in universitati din Romania. Am avut ocazia, de-a lungul timpului sa aplic si sa experimentez ceea ce am invatat. Astfel, am utilizat cunostintele si experienta din marketing si management in peste 30 de proiecte de succes finantate de organisme nationale si internationale, am consiliat firme, organizatii, cabinete medicale si persoane publice, am infiintat organizatii care la timpul lor au ajutat domeniile in care au activat, unele functionand si in ziua de astazi. Revistele Veterinarul sunt si astazi cel mai frumos si amplu proiect cu care ma mandresc. Cu siguranta, in anii ce vor urma ma voi dedica exclusiv managementului si marketingului. Astfel voi sintetiza toate experienta si informatiile dobandite in mai multe formule utilizabile de cei interesati. Deocamdata am inceput acest proiect cu Revista Veterinarul pe care dorim sa il dezvoltam in beneficiul medicilor veterinari. Vom dezvolta o serie de cursuri specializate de marketing si managment pentru medicina veterinara si vom consilia cabinetele care doresc sa se dezvolte utilizand tehnici moderne in afacerile pe care le deruleaza.

Mult succes in ceea ce va doriti.

Starea testului
Parcurse/Citite
Durata
Nivel

Ultimele apariții editoriale
Doar Pentru Medicii Veterinari
disponibile online în format complet:

 

   Veterinarul Stiinta si Practica  Veterinarul Pet   Veterinarul Ferma  Veterinarul Business

Log in